یار خوش چیزی است؛ زیرا که یار از خیال یار قوّت میگیرد و میبالد و حیات میگیرد. چه عجب میآید؟ مجنون را خیال لیلی قوّت میداد و غذا میشد. جایی که خیالِ معشوقِ مَجازی را این قوّت و تأثیر باشد که یار او را قوّت بخشد، یار حقیقی را چه عجب میداری که قوّتها بخشد خیال او در حضور و در غیبت؟ چه جای خیال است؟ آن خود جان حقیقتهاست، آن را خیال نگویند.
.
.
شما را اگر این سخن مکرّر مینماید از آن باشد که شما درس نخستین را فهم نکردهاید. پس لازم شد ما
آدم میبیند و میشنود که ترامپ که میگوید مذاکره، در داخل هم بعضیها میگویند «حالا مثلاً مذاکره
چه عیبی دارد؟»
مذاکره سَم است. تا وقتی آمریکا همینی است که الان هست -به
تعبیر امام، تا وقتی آدم نشده؛ امام این جوری تعبیر کردند- مذاکرهی ما و
آمریکا سَم است، و با این دولت کنونی [آمریکا]، یک سَمّ مضاعف است.
مذاکره یعنی معامله؛ یعنی یک چیزی بدهی، یک چیزی بگیری. آنچه در این
معامله مورد نظر او است، درست نقاط قوّت جمهوری اسلامی است؛ مذاکره را روی
✨﷽✨ راه مقابلہ با شـیطان شیخ جعفر شوشتری(ره): هر وقت شـیطان وسوسہ کرد و نتوانستیدحریف نفس بشوید، هفت مرتبہ بگوئید:✅ «بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحِیمِ ،لا حَولَ وَلا قُوَّة اِلّا بِاللهِ العَلےِّ العَظیم»وقتے این ذکر را مےگوئید،هفت ملک بہ کمک شما مےآیند و آنها را دفع مےکنند...بارها تجربہ شده است کہ انسان وقتے آن را مےخواند احساس قوّت مےکند✔️@shahid_beyzaii
- استعداد فکری وسیع
اول این که علامۀ شهید، ذاتاً دارای توان فکری و استعداد نظری بسیار وسیعی بود که مایۀ اصلی و عمدۀ کامیابی های او را فراهم کرده بود:
«این مرد دارای استعداد فکری بسیار زیادی بود، یک مغز بزرگ بود. [...] آنچه که در ایشان به عنوان جوهر اصلی قضیه وجود داشت عبارت بود از همین قوّت استعداد فکری ایشان.»
«آدمی قوی الفکر و متفکری حقیقی بود.»
از متن همین قوّت و نیرومندی طبیعی در حوزۀ فکر و اندیشه، منطق و استدلالی بر می آمد که دژهای ایدئولوژی
بارها گفتهایم، ما البته مشکل داریم! مسئولین هم به قدر توان خودشان دنبال حلّ این مشکلات هستند. امّا مهم این است که ما در کشور بنبست نداریم؛ این بصیرت، همّت، آمادگی و کمربستگی میخواهد؛ که ملّت ایران این را دارد؛ این بزرگترین نقطه قوّت کشور ما است.
۱۳۹۸/۳/۱۴ – رهبر انقلاب
شخصى مى گوید خدمت امام صادق(علیه السلام) آمدم و عرض کردم: آنچه از اموال در دستم بود از بین رفت و در فشار و سختى فراوانى قرار گرفتم. امام(علیه السلام) فرمود: آیا در بازار دکّانى دارى؟ گفتم آرى، ولى به خاطر نداشتن سرمایه آن را رها کردم. امام فرمود: وقتى به کوفه برگشتى برو سرِ مغازه ات، آن را جارو کن و آن جا بنشین; ولى پیش از آن که از منزل بیرون روى، دو رکعت یا چهار رکعت نماز بگذار و پس از نماز بگو:
تَوَجَّهْتُ بِلا حَوْل مِنّى وَ لا قُوَّ
دعای روز چهارم ماه مبارک رمضان و شرح آن
اللهمّ قوّنی فیهِ علی إقامَةِ أمْرِکَ خدایا نیرومندم نما در آن روز بهپاداشتن دستور فرمانت
واذِقْنی فیهِ حَلاوَةَ ذِکْرِکَ و بچشان در آن شیرینی یادت را
وأوْزِعْنی فیهِ لأداءِ شُکْرَکَ بِکَرَمِکَ و مهیا کن مرا در آن روز برای انجام سپاسگزاریت به کـرم خودت
واحْفَظ
ستّار علیپور یلی گیلانیست
استاد بزرگ ورزشی طوفانیست
از اوّل زندگی که دیدم او را
دستان بلند مهر و پشتیبانیست
در غربت دور ، کشور آمریکا
او قوّت قلب هر نفر ایرانیست
چون چشمه ی جوشان محبّت باشد
در سینه از عشق کشورش بارانیست
مانند نسیم صبح دریا آرام
سختی به حضور ماه او آسانیست
خودساخته است و مرد میدان عمل
در عرصه دلربائیش جانانیست
سرسبزی کوچه باغ گیلان است او
مانند بهار غنچه ی خندانیست
زندانی مهربانی و یکرنگیست
در معرفت و رفاقتش سلطانیست
چون اه
دعای روز چهارم ماه مبارک رمضان و شرح آن
اللهمّ قوّنی فیهِ علی إقامَةِ أمْرِکَ خدایا نیرومندم نما در آن روز بهپاداشتن دستور فرمانت
واذِقْنی فیهِ حَلاوَةَ ذِکْرِکَ و بچشان در آن شیرینی یادت را
وأوْزِعْنی فیهِ لأداءِ شُکْرَکَ بِکَرَمِکَ و مهیا کن مرا در آن روز برای انجام سپاسگزاریت به کـرم خودت
واحْفَظنی فیهِ بِحِفظْکَ وس
بر بالین تربت یحیی پیغامبر(ع) معتکف بودم در جامع دمشق که یکی از ملوک عرب که به بی انصافی منسوب بود اتفاقاً به زیارت آمد و نماز و دعا کرد و حاجت خواستدرویش و غنی بندهی این خاکِ درندو آنان که غنیترند محتاجترندآن گه مرا گفت از آن جا که همت درویشانست و صدق معاملت ایشان، خاطری همراه من کن که از دشمنی صعب اندیشناکم. گفتمش: «بر رعیت ضعیف رحمت کن تا از دشمن قوی زحمت نبینی.»به بازوان توانا و قوّت سر دستخطاست پنجهی مسکین ناتوان بشکستنترسد آن که بر
همانطور که در میدان رقابت ورزشی، قوا و نشاط شما جوانان از یک پیرمرد بیشتر است، در میدان رقابت و مسابقه به سمت معنویت هم توانتان بیشتر از یک پیرمرد است. یعنی همانطوری که اگر من و شما الآن مسابقه دو بدهیم، یقیناً شما جلوتر از من میافتید؛ اگر از نقطه واحدی به سمت عروج بهمراتب معنوی هم حرکت کنیم، باز شما از من جلوتر میافتید. بنابراین قوّت و نشاط جوان، هم در زمینه مادّی و هم در زمینه معنوی، جوان است. این را قدر بدانید.
۱۳۸۲/۲/۲۲-رهبر انقلاب
امام سجاد(ع) میفرمایند : هنگامی که قائم ما قیام و خروج کند: خداوند بلا و آفت را از شیعیان و پیروان ما بر می دارد؛ أذْهَبَ اللّهُ عَزَوَجَلّ عَنْ شیعَتِنا الْعاهَةَ و دل های ایشان را همانند قطعه آهن محکم میکند؛ وَ جَعَلَ قُلُوبَهُمْ کزُبُرِ الْحَدید و نیرو و قوّت هر یک از ایشان به مقدار نیروی چهل نفر دیگران خواهد شد؛ وَ جَعَلَ قُوَّةَ الرَجُلِ مِنْهُمْ قُوَّةَ أرْبَعینَ رَجُلا
خصال، ج۲، ص۵۴۲
مور با همّت
موری
را دیدند به زورمندی کمر بسته, و ملخی را ده برابر خود برداشته. به تعجب
گفتند:"این مور را ببینید که با این ناتوانی باری به این گرانی چون مى
کشد؟" مور چون این سخن بشنید بخندید و گفت:"مردان, بار را با نیروی همّت و
بازوی حمیت کشند, نه به قوّت تن و ضخامت بدن"،
حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در جمع پرستل نیروی هوایی ارتش در تاریخ 1398/11/19 : ما نمیخواهیم کسی را تهدید کنیم؛ ما که [روی] قوّت نظامی و اقتدار نظامی اصرار میکنیم، توصیه میکنیم، برای تهدید هیچ کشوری و هیچ ملّتی نیست؛ برای تهدید نیست، برای جلوگیری از تهدید است، برای حفظ امنیّت کشور است. اگر شما ضعیف باشید، دشمن تشویق میشود به اینکه آزار و اذیت بکند شما را؛ اگر شما قوی بودید دشمن جرئت نمیکند نزدیک بیاید. قوی بشویم تا جنگ نشود؛ قوی بشویم تا تهدی
الإمام الرّضا «ع»: إنّ اللَّه- تبارک و تعالى- لم یبح أکلا و لا شربا، إلّا ما فیه المنفعة و الصّلاح، و لم یحرّم إلّا ما فیه الضّرر و التّلف و الفساد، فکلّ نافع مقوّ للجسم، فیه قوّة للبدن، فهو حلال … «2»
امام رضا «ع»: خداوند تبارک و تعالی هیچ خوردنى و آشامیدنى را مباح قرار نداده است مگر اینکه منفعت و صلاحى در آن باشد، و هیچ چیز را حرام نفرموده است مگر اینکه در آن زیان و تلف و فسادى باشد، پس هر چیز سودمندى که به تن قوّت دهد، و بر نیروى بدن بیفزاید،
می خواستم بنویسم از این روزها، و حوادثی که پی در پی چو طوفان سهمگین می آید، که می توانست به وسعت خاطرات سالیان ملّتی باشد. بنویسم از عظمت سرداری که ایران و ایرانی در چندصد سال گذشته به خود ندیده بود. او که بی آنکه لشکرکشی کند، پهنای سرزمینی چون اسکندر را با قوّت ایمان و اراده ی مردم همانجا گرفته بود. مفهوم وطن را طوری گسترانده بود که مرزها پیش او زانو می زدند. مجاهدی موزون، عارفی دل خون و سرداری سر به زیر و متواضع. تو گویی که همه عمر جانش را بدهک
بسم الله الرّحمن الرّحیم
حقیقت هستی، یک واحد شخصی است که در تجلیّات و تعیّنات، تشخّص یافته است.
بسیط است چون تمام کمال های او عین هم و عین ذات حق است.
این حقیقت، خواه بصورت اندماجی خواه انتشاری،
خواه به طور ضعیف خواه به طور قوی،
ظهور یافته است.
پس تمامی اسمای الهی و همه ی مظاهر این اسماء
واجد همه ی شؤونات اند.
و اختلاف آنها در لفّ و نشر و ضعف و قوّت است.
نزدیک 30 سال قبل که از مراسم روز هفتم
ارتحال امام خمینی (ره) در دانشگاه تهران برمی گشتیم، شهید سیّد محسن
ضابطی به سربازی که در محوطه ساختمان وزارت کشاورزی نگهبانی می داد «خسته
نباشید» گفت و به ما هم گفت «من همیشه به این سربازها خسته نباشید میگم»
بعد شهادتش در سال 69 فهمیدم که در
فرماندهی گردان شهداء سقّز مسوولیت داشته؛ یعنی از بس به نیروهای زیر دستش
«خدا قوّت» و «خسته نباشید» می گفته که ملکه و عادتش شده بود و خارج از
حوزه مسوولیتش هم هر کج
علت این که ایران به دنبال قدرتمند شدن است، چیست؟
قرآن، انفال 60:
و در برابر آنان آنچه در توان دارید از نیرو و اسبان ورزیده
[برای جنگ] آماده کنید تا به وسیله آنها دشمن خدا و
دشمن خودتان و دشمنانی غیر ایشان را که نمی شناسید،
ولی خدا آنان را می شناسد بترسانید.
آیت الله خامنه ای:
ما که [روی] قوّت نظامی و اقتدار نظامی اصرار میکنیم
برای تهدید هیچ کشوری و هیچ ملّتی نیست؛
برای تهدید نیست، برای جلوگیری از تهدید است،
برای حفظ امنیّت کشور است.
اگر شم
قصه نوح علیهالسّلام
یک
در اخبار است که ابلیس لعنتالله از عذاب بترسید. قصد کرد که در کشتی رود. همیبود تا آخر چیزی که در آنجا شد خر بود. ابلیس دست در دنبال وی زد و آب غلبه کرد. نوح حمار را گفت: «درآی پیش از آنکه هلاک شوی.» و ابلیس نمیگذاشت. نوح گفت: «درآی ای ملعون» حمار را، ابلیس درآمد و در گوشهای بنشستن. نوح ندانست تا آنگه که اهل کشتی را در کشتی راست مینشاند ابلیس را دید. گفت: «ترا ای ملعون، کی درین جای آورد؟» گفت تو. نوح گفت: «من ترا کی
بسم الله الرحمن الرحیم
و زمانی تأمل کن در انواع گیاهها که از حد و حصر افزون و از حساب و شماره بیرون است، هر یک را شکلی و رنگی و طعمی و بوئی و منفعتی و خاصیتی، یکی غذای بدن می شود، دیگری قوّت تن، آن یک زهر جانگزا و این یک تریاق فرح افزا، آن جان می ستاند و این روح می بخشد. یکی خواب می آورد و یکی خواب را از دیده می برد، یکی مفرّح جان و یکی باعث اندوه بی پایان، این سرد است و آن گرم، این خشک است و آن تر، با آنکه همه از یک زمین روئیده و از یک چشمه آب نوشیده.
قرآن کریم روح را از عالم غیب می داند و بدن را در قلمرو شهادت، و اصالت از آن غیب است که واسطه فیض خدای سبحان بوده و مستفیض های نشأه شهادت را برخوردار می نماید، بنابراین اوصاف روح که مهم ترین آنها اعتقاد است اصل بوده، و تأمین نیازهای بدن که در گرو مسائل مالی و مادی است یعنی اقتصاد فرع می باشد، گر چه تفکر اقتصادی و طرح و برنامه ریزی دقیق مسائل پیچیده آن جزء برجسته ترین علوم به شمار می آید، لیکن هر علمی از آن جهت حاکی معلوم است که ارزش خود را از معل
قصۀ صالح علیهالسلام
یک
ابلیس از فریشتگان شنیده بود که ایشان از اسرافیل روایت کردند که از پشت عبید بن عاذر فرزندی پدید آید که دین بتان را قهر کند به حجّت؛ هریک چندی ابلیس در میان آن بت مهین شدی که عبید سادن(1) آن بود، و از میان آن سخن گفتید که: «عبید را از من کفایت کنید که او مرا نشاید و من از شما ناخوشنودم اگر او را از من باز ندارید.» ازآنکه عبید مردی منظور و مشهور بودی از اهل بیت بزرگ با قوّت و شوکت آن، بت پرستان قصد وی نمییارستند کرد. آخر اتّف
بسم الله الرحمن الرحیم
چند شب بعد از شهادت سردار بود. بچهها در سکوت و خلسه قبل از خواب بودند؛ ولی هنوز بیدار. معمولا این فرصت را غنیمت میشمرم تا خواب ناز در بر بگیردشان. ولی آن شب حرفی داشتم که خیلی مهم بود، صدایشان کردم؛ گفتم بچهها! اگر بخواهیم راه حاج قاسم (رض) را ادامه بدهیم باید خودمان را خیلی قوی کنیم.هم جسمی و هم روحی
آن شب با بچهها در این باره حرف زدم؛ در فرصتی دیگر با همسر؛ و هر روز هزارباره با خودم.
به بچهها گفتم نمیشود لوس باشی
علف هرز در نگاه اول، بی خاصیت و مزاحم است. موجودی که آب زمین را می مکد و تأثیری بر هوا و نفعی به طبیعت نمی رساند؛ زیبا نیست و وقت باغبان را تلف می کند.
اما وقتی گوسفندی آن را خورد و تبدیل به گوشت و شیر شد و جان و قوّت و سلامت را به ارمغان آورد آیا کسی یاد علف هرز می افتد، قدرش را دانسته و شکر وجودش را به جا می آورد؟ چه بسیار موجوداتی که در فهم ناقص ما بیهوده آفریده شده و ارزش توجه ندارند. در منظومه خلقت، علف هرز هم هرز و بی فایده نیست؛ حتی اگر درک آ
هادی چیتساز
حضرت امام(ره) در منشور روحانیت، علاوه بر تخصص در فقه و اصول و سایر علوم حوزوی، شرایط دیگری را برای مجتهد می شمارند که عبارتند از:
۱. احاطه به مسائل زمان خود
۲. تخصص در مسائل سیاسی و اظهار نظر سنجیده
۳. آشنایى به روش برخورد با حیلهها و تزویرهاى فرهنگ حاکم بر جهان،
۴. داشتن بصیرت و دید اقتصادى،
۵. اطلاع از کیفیت برخورد با اقتصاد حاکم بر جهان،
۶. شناخت سیاستها و حتى سیاسیون و فرمولهاى دیکتهشده آنان؛
۷. درک موقعیت و نقاط قوّت و
آنچه در ادامه خواهید خواند بخشی از «اشارات عرفانی» امام راحل در کتاب «آداب الصلاه» می باشد که درک آن مستلزم توجه و تمرکز کافی از جانب مخاطبین گرامی است:
* از براى نماز غیر از این صورتْ، معنایى است و
غیر از این ظاهر باطنى است؛ و چنانچه ظاهر را آدابى است که مراعات ننمودن آنها یا موجب
بطلان نماز صورى یا نقصان آن گردد، همین طور از براى باطن آدابى است قلبیّه باطنیه
که با مراعات ننمودن آنها نماز معنوى را بطلان یا نقصان دست دهد؛ چنانچه با مراعات
آنه
شهید مطهری مینویسد:
«تقوای دینی و الهی یعنی اینکه انسان خود را از آنچه از نظر دین و
اصولی که دین در زندگی معین کرده، خطا و گناه و پلیدی و زشتی شناخته شده، حفظ و
صیانت کند و مرتکب آنها نشود. چیزی که هست حفظ و صیانت خود از گناه، که نامش ”تقوا“
است، به دو شکل و دو صورت ممکن است صورت بگیرد. و به تعبیر دیگر، ما دو نوع تقوا
میتوانیم داشته باشیم: تقوایی که ضعف است و تقوایی که قوّت است.
نوع اول اینکه
انسان برای اینکه خود را از آلودگیهای معاصی حفظ کن
بعد از چند ماه از آمدنم به این شهر، پروندۀ یک بیماری ژنتیکی به دستم رسید، کنارم روی میز بود و داشتم به نقطۀ مبهم پرونده فکر میکردم و همزمان تعریف جوهر و هیولا را توی ذهنم مرور میکردم و چشمم به تاریخ امتحان که زده بودم روی دیوار روبرو بود و گوشم به صدای زودپز که کِی وقتِ کم کردن شعلهست.
چند دقیقه بعد، وقت شستن سبزی و میوهها بود... بعدتر، از یخچال که خواستم رب گوجه بردارم، چشمم افتاد به کاغذی که روی یخچال چسبانده بودم: "تغییر برنامۀ غذایی
به نام خدای پدرم:))))
تقدیم به غریب ترین پدر، به مناسبت ولادت پدرش...
وقتی نام پدرش را می آورم، می خندد:)
وقتی میخندد، دل عالم آرام میگیرد:)
وقتی دل عالم آرام میگیرد، بلاها تمام میشوند:)
جهان پر از امید میشود:)
خورشید پر نورتر، شهر چراغانی تر، وصال عاشقان نزدیکتر، حاجت ها برآورده تر، خیر فراوان تر، رزق گسترده تر، رحمت خدا نزدیکتر، کارها آسان تر،خنده ی مردمان بلندتر و روز و روزگاه بر وفق مراد میگذرد...
وقتی نام پدرش را می آورم، وقتی میگویم یاعل
1. از بهداشت زنگ زدند. تست کرونایم منفی بود. پرستار با شادی به من تبریک گفت و ابراز خوشحالی فراوان که از رنج بیماری جستهام. گفتم ضعفم هنوز شدید است؛ مخصوصا در ناحیۀ پاها. گفت طبیعی است. تا دوران نقاهت طی شود و بدن دوباره جان بگیرد و (به تعبیر من) ویرانیای به جا مانده از جنگ با این دشمن خارجی آبادان شود، زمان میبرد. وقتی خبر را شنیدم خوشحال شدم؟ نمیدانم. سرگردان بودم بین شادی ادامۀ زندگی و اندوه بیمارانی که از بهبود فاصله داشتند. چطور ممکن
یکی از ماجراهای اسرار آمیز قرآن حکیم داستان ذی القرنین است.
پیامبری ک ذو قرن بود؛ صاحب دو نیمه. صاحب دو دوره؛ دو عصر؛ صاحب دو عالم.
و حضرت وصیّ مولا امیرالمؤمنین علیه السلام در خطبه ی البیان فرمود: « أنا ذوالقرنین » ذوالقرنین منم.
.
.
حضرت ذی القرنین سه سفر داشت؛ سه سیر:
{ حتی إذا بلغ معرب الشّمس }؛ وقتی ب غروبگاه شمس رسید.
{ حتّی إذا بلغ مطلع الشّمس }؛ وقتی ب طلوعگاه شمس رسید.
{ حتّی إذا بلغ بین السّدّین }؛ وقتی بین دو سد رسید.
فعلا قصد نداریم ب اینه
یکی از ماجراهای اسرار آمیز قرآن حکیم داستان ذی القرنین است.
پیامبری ک ذو قرن بود؛ صاحب دو نیمه. صاحب دو دوره؛ دو عصر؛ صاحب دو عالم.
و حضرت وصیّ مولا امیرالمؤمنین علیه السلام در خطبه ی البیان فرمود: « أنا ذوالقرنین » ذوالقرنین منم.
.
.
حضرت ذی القرنین سه سفر داشت؛ سه سیر:
{ حتی إذا بلغ معرب الشّمس }؛ وقتی ب غروبگاه شمس رسید.
{ حتّی إذا بلغ مطلع الشّمس }؛ وقتی ب طلوعگاه شمس رسید.
{ حتّی إذا بلغ بین السّدّین }؛ وقتی بین دو سد رسید.
فعلا قصد نداریم ب اینه
هنوز خنکای باد کولر بزرگ محل اسکان تمام وجودم را پر نکرده بود که کسی دواندوان از پشت سر صدایم کرد که "خانم الف! برای ناهار چی میخورید؟"! با تردید جواب دادم که فرقی ندارد و من همهچیز خوارم! خندید و همین سوال را از هم اتاقیم هم پرسید و در کمتر از یک ثانیه بحث بین اینکه قرمه سبزیهای رستوران سرکوچه خوب نیست و فلافل هم برای شام در نظر گرفته شده، منجر شد به نتیجۀ جوجه کباب برای ناهار ظهر.
نشستم به مرور امتحان ساعت چهار. هنوز قضیۀ "ناهار چی میخ
بحمدالله ملّت ایران به معنای واقعی کلمه یک عزّت و عظمت
و اقتداری را از خود نشان داده. اینکه میبینید در خبرگزاریهای خارجی از
زبان سیاستمدارها و دیپلماتها و
مانند اینها این روزها زیاد تکرار میشود که ایران را با فشار و تحریم و
تهدید و مانند اینها نمیشود به زانو درآورد، این ناشی از قضایای یک ماه و
دو ماه و شش ماه اخیر که نیست، [بلکه] ناشی از چهل سال حرکت ملّت ایران
است. ملّت ایران از لاک توسریخوری و ذلّتی که به او تحمیل شده بود، خودش
را ب
وسواس اخلاقی از نظر آیت الله مظاهری
داشتن وسواس
سؤال: برخی افراد دارای وسواس هستند، آیا جایز است؟
جواب: بسیار خطرناک است و حرام هم میباشد.
وسواس و خیالبافی
سؤال: جوانی 32 ساله هستم که خیلی وقت است دچار شدیدترین وسوسهها و شکها شدهام به طوری که نه از جنبه عقل میتوانم استفاده نمایم و نه از اخلاق و ملکات فاضله، به طوری که میشود گفت که اصلاً درست در مقابل فضائل اخلاقی
بنا بر اعتقادِ شیعه، ضرورتِ اطاعت از حکمِ قرآنِ صامت، هیچ تفاوتی با حکمِ قطعیِ قرآنِ ناطق ندارد. این سخن بدین معناست که همۀ دستورهای امامِ معصوم، همانندِ اوامرِ قرآنِ کریم، لازم الاطاعه است. همان شریعتِ مقدّسی که دستورِ تکریمِ قبورِ اهلِ بیت عصمت و طهارت، علیهم السلام، را میدهد، در بابِ ضرورتِ پاسداری از سلامتِ تن، توصیه ها و سفارشهای اکیدی دارد؛ برای مثال، حضرت سیدالشهدا، علیه الصلوه و السلام، میفرماید:
بادِروا بِصِحَّةِ الأج
فکر و عملِ توأمان افسران جنگ نرموقتی درباره ی وضعیت «آتش به اختیار» سخن می گوییم، باید بدانیم که این فرمان ناظر به چه کسی صادر شده است؟ مخاطبِ صریحِ این کلام کیست؟بر اساس اندیشه ی حضرت امام خمینی رحمه الله و حضرت آیت الله خامنه ای، وقتی از مأموریت های نظام اسلامی سخنن می گوییم به تعبیر مشترک کلیدی و مهمی می رسیم با عنوان «فتح الفتوح انقلاب اسلامی»: «امام بزرگوار ما در یک حادثه ى مهم جنگى در قضیه ى یک عملیات که پیروزى اى به دست رزمندگان آمده ب
با بررسیهایی که نویسنده در کتاب مقدّس، بهویژه تورات، و نیز آیات و روایات اسلامی انجام داده است، شک ندارد که خاخام "گلازرسون" نه تنها پیشگو نیست، مدّعی دروغینی است که به کتاب مقدّس یهودیان و مسیحیان دروغ بسته است، و کدها و رمزهایی که در تورات آمدهاند، درست خلاف گفتههای این خام نادان و دروغگو میباشند، و امسال (2020 م) نیز هیچ جنگی میان ایران و اسرائیل روی نمیدهد، و طبق آیات و روایات اسلامی فروپاشی اسرائیل پس از ظهور امام مهدی(علیهالسّ
«وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا إِلی أُمَمٍ مِنْ قَبْلِکَ فَأَخَذْناهُمْ بِالْبَأْساءِ وَ الضَّرَّاءِ لَعَلَّهُمْ یَتَضَرَّعُون»(1)«و به تحقیق فرستادیم پیغمبرانی به سوی امتهایی که قبل از تو میزیستند پس به منظور اینکه شاید روی تضرع به درگاه ما آورند آنان را به سختیها و گرفتاریهای گوناگون گرفتیم»با همهگیر شدن شیوع ویروس کرونا و به هم ریختن اوضاع اقتصادی مردم و درکنار آن شنیده شدن زمزمههایی که حکایت از شروع وضعیت آخرالزمانی دارد عدها
اقبال لاهوریشاعر ملی پاکستان
محمد اقبال لاهوری یا علامه اقبال (۱۸ آبان ۱۲۵۶ سیالکوت تا ۱ اردیبهشت ۱۳۱۷ لاهور) شاعر، فیلسوف، سیاستمدار و متفکر مسلمان پاکستانی بود که اشعار زیادی نیز به زبانهای فارسی و اردو سروده است. اقبال نخستین کسی بود که ایدهٔ یک کشور مستقل را برای مسلمانان هند مطرح کرد که در نهایت منجر به ایجاد کشور پاکستان شد. اقبال در این کشور بهطور رسمی «شاعر ملی» خوانده میشود.
اقبال در سیالکوت، که امروزه در ایالت پنجاب پاکس
دلیل نام گذاری عقیق شجر
عقیق شجر و یا دندریت به گروهی از عقیقهای سفید یا کبود و در برخی از انواع یمنی سرخ گفته میشود که رگه هایی اغلب به رنگ قهوه ای یا مشکی و به شکل درخت و مناظر طبیعت و گاهی تا حدودی شبیه به حیوانات در آن به چشم میخورد. پیشینیان عقیده داشتند که عقیق شجر در اثر رعد و برق تصویری از محیط پیرامون را در خود نگه میدارد و در واقع نقشی همانند نگاتیو عکاسی دارد و بسته به محل قرار گیری عقیق منظره ای متفاوت در آن خلق می شود ولی در واقع عمده
آنچه در ادامه خواهید خواند بخشی از «اشارات عرفانی» امام راحل در کتاب «آداب الصلاه» می باشد که درک آن مستلزم توجه و تمرکز کافی از جانب مخاطبین گرامی است:
* اگر سالک راه حقیقت و مسافر طریق عبودیّت با
قدم سلوک علمى و مرکب سیر فکرى این منزل را طى کرد، در حجاب علم واقع شود و به مقام
اوّل انسانیّت نائل شود، و لکن این حجاب از حجب غلیظه است که گفتهاند: العِلْمُ هُوَ
الْحِجابُ الْاکْبَر. و باید سالک در این حجاب باقى نماند و آن را خرق کند. و شاید
به این
کتاب «فقه الرضا» از قرن یازدهم
به بعد بین اصحاب پیدا میشود. اوّلین کسی که آن را پیدا کرده یکی از علمای اصفهان
ـ بهنام مرحوم سیّد میرحسین و یا میرحسین ـ است. مرحوم مجلسی میفرمایند که:
مرحوم میرحسین که از علمای اصفهان بود میگوید: من در وقتی در مکۀ معظّمه مجاور
بودم(1)
عدّهای از حجّاج قم آمده بودند و کتابی با آنها بود. ایشان آن کتاب را استنساخ میکند
و بعد میآورد اصفهان و با آوردن کتاب به اصفهان این کتاب مشهور میشود. این کتاب
مثل همۀ کت
و من کلام له (علیه السلام) لابنه محمد ابن الحنفیة لما أعطاه الرایة یوم الجمل:
تَزُولُ الْجِبَالُ وَ لَا تَزُلْ، عَضَّ عَلَى نَاجِذِکَ، أَعِرِ اللَّهَ جُمْجُمَتَکَ، تِدْ فِی الْأَرْضِ قَدَمَکَ، ارْمِ بِبَصَرِکَ أَقْصَى الْقَوْمِ وَ غُضَّ بَصَرَکَ، وَ اعْلَمْ أَنَّ النَّصْرَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ سُبْحَانَهُ.
ترجمه
موضوع: آموزش نظامى
(در جنگ جمل سال 36 هجرى روز پنجشنبه 15 جمادى الآخر هنگام دادن پرچم به دست فرزندش محمد حنفیّه(1) فرمود):
اگر ک
دکتر جواد نوروزی، رئیس بنیاد مقبره الشعرای استاد شهریار روز شنبه ۱۳ اردیبشهت ۹۹، با نگارش مقاله ای تحت عنوان «ضرورت تاسیس فرهنگستان زبان و ادبیات ترکی» در روزنامه «مردم سالاری» چاپ تهران نوشت:
نبود فرهنگستان زبان وادبیات ترکی آسیب شدیدی در سالهای اخیر به این زبان وارد ساخته است .فقدان مراکز علمی، پژوهشی به همراه عواملی مانند فراموشی و رقیقتر شدن زبان مادری (پدیده فآذری) در روند انتقال شفاهی از یک نسل به نسل دیگر و عدم امکان معادلسا
وسعت حکومت حضرت مهدی (عج) چه مقدار است؟
مطابق برخی ادلّه، حکومت حضرت مهدی (عج) بر کلّ کرهٔ زمین است؛ زیرا:
۱. هدف از خلقت، مطابق برخی از آیات، رسیدن کلّ بشر به عبودیّت کامل در تمام زمینههاست؛۲. در برخی از آیات آمده است که حکومت حضرت تمام کره زمین را فرا خواهد گرفت؛۳. مطابق برخی روایات که به حدّ تواتر رسیده، حضرت مهدی (عج) تمام زمین را پر از عدل و داد خواهند کرد؛۴. در برخی از روایات حکومت مهدی (عج) تشبیه به حکومت ذوالقرنین در گستردگی آن شده اس
یک متخصص طب سنتی به روزهدارانی که دچار ضعف در روزهای پایانی ماه مبارک شدهاند هفت غذای مقوی را که به سادگی میتوان در خانه آماده کرد معرفی و توصیه کرد.رضا منتظر، متخصص طب سنتی، درباره اینکه در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان چگونه میتوان ضعف روزهای گذشته را جبران کرد و توانایی بدن را برای حفظ روزه تا پایان ماه مبارک افزایش داد گفت: احساس ضعف نسبی با توجه به طولانی بودن ساعات روزه داری طبیعی است و با استراحت رفع میشود. اگر احساس ضعف خیلی
خطبه ۱۲۴ نهج البلاغه؛ ترجمه استاد حسین انصاریان ، خطبه در ترغیب یارانش به جهاد
فَقَدِّمُوا الدِّارِعَ، وَ اَخِّرُوا الْحاسِرَ، وَ عَضُّوا عَلَى الاَْضْراسِ فَاِنَّهُ اَنْبى لِلسُّیُوفِ عَنِ الْهامِ، وَالْتَوُوا فى اَطْرافِ الرِّماحِ فَاِنَّهُ اَمْوَرُ لِلاَْسِنَّةِ، وَ غُضُّوا الاَْبْصارَ فَاِنَّهُ اَرْبَطُ لِلْجَأْشِ وَ اَسْکَنُ لِلْقُلُوبِ، وَ اَمیتُوا الاَْصْواتَ فَاِنَّهُ اَطْرَدُ لِلْفَشَلِ، وَ رایَتَکُمْ فَلاتُمیلُوه
این یک امر تصادفی نیست، مربوط است به سلسله خطرات عظیمی که در عصر علی علیه السلام یعنی در دوران خلافت خلفا خصوصاً دوره ی خلافت عثمان که منتهی به دوره ی خلافت خود ایشان شد، متوجه جهان اسلام از ناحیه ی نقل و انتقالات مال و ثروت گردیده بود. علی علیه السلام این خطرات را لمس می کرد و با آنها مبارزه می کرد، مبارزه ای عملی در زمان خلافت خودش که بالأخره جانش را روی آن گذاشت، و مبارزه ای منطقی و بیانی که در خطبه ها و نامه ها و سایر کلماتش منعکس است.
فتوحا
زینب کبری یک نمونهی برجستهی تاریخزینب کبری یک نمونهی برجستهی تاریخ است که عظمت حضور یک زن را در یکی از مهمترین مسائل تاریخ نشان میدهد. اینکه گفته میشود در عاشورا، در حادثهی کربلا، خون بر شمشیر پیروز شد - که واقعاً پیروز شد - عامل این پیروزی، حضرت زینب بود؛ والّا خون در کربلا تمام شد. حادثهی نظامی با شکست ظاهری نیروهای حق در عرصهی عاشورا به پایان رسید؛ اما آن چیزی که موجب شد این شکست نظامیِ ظاهری، تبدیل به یک پیروزی قطعیِ دائمی شو
ولادت با سعادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان مبارک
حضرت علی اکبر (علیه السلام) فرزند بزرگ امام حسین در سال 33 هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود.
مادر بزرگوار وی لیلا دختر ابی مره است. لیلا برای امام حسین پسری آورد، رشید، دلیر، زیبا، شبیه ترین کس به رسول خدا، رویش روی رسول، گفتگویش گفتگوی رسول خدا ، هر کسی که آرزوی دیدار رسول خدا را داشت بر چهره پسر لیلا می نگریست، تا آنجا که پدر بزرگوارش می فرماید "هرگاه مشتاق دیدار پیامبر می شدیم به چ
این داستان در چند سایت بصورت نثر و خیلی کوتاه نوشته شده که بنده به صحت حقیقت داشتن یا نداشتن آن مطمن نیستم
آن را مطالعه کردم متوجه شدم که هر نویسنده فقط از منظر خاص خودش به آن پرداخته و در آنها اختلافاتی وجود دارد به این خاطر تصمیم گرفتم داستان را بصورت مثنوی و از دید گاهی دیگر مورد قضاوت قرار دهم ، دوستان میتوانند
این داستان را با همین عنوان در گوگل مطالعه کنند ، و دیدگاه خود را
اگر مایل بودند با بنده در میان گذارند ،
در ضمن به علت طولا
باز این چه شورش است که در خلق عالم استباز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم استباز این چه رستخیز عظیم است کز زمینبی نفخ صور خاسته تا عرش اعظم استاین صبح تیره باز دمید از کجا کزوکار جهان و خلق جهان جمله در هم استگویا طلوع میکند از مغرب آفتابکاشوب در تمامی ذرات عالم استگر خوانمش قیامت دنیا بعید نیستاین رستخیز عام که نامش محرم است(محتشم کاشانی)
فرض بفرمایید که در یک نقطهاى از دنیا یک نفر کشته میشود، بلکه گاهى یک حیوان کشته میشود، جنجال به پا میکن
باز این چه شورش است که در خلق عالم استباز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم استباز این چه رستخیز عظیم است کز زمینبی نفخ صور خاسته تا عرش اعظم استاین صبح تیره باز دمید از کجا کزوکار جهان و خلق جهان جمله در هم استگویا طلوع میکند از مغرب آفتابکاشوب در تمامی ذرات عالم استگر خوانمش قیامت دنیا بعید نیستاین رستخیز عام که نامش محرم است(محتشم کاشانی)
فرض بفرمایید که در یک نقطهاى از دنیا یک نفر کشته میشود، بلکه گاهى یک حیوان کشته میشود، جنجال به پا میکن
ماهنامه خیمه که با موضوع دینی، فرهنگی و مجالس حسینی و با صاحب امتیازی و مدیر مسئولی محمدرضا زائری فعالیت می کند در آخرین شماره خود، مقاله ای با عنوان "یک نسل بعد از امام خمینی؛ با گزینه های احتمالی مرجعیت آینده حوزه قم آشنا شوید" منتشر کرده است.:small_blue_diamond:با مطالعه سیر مواضع و سخنان و یادداشتهای محمدرضا زائری و مجله خیمه از سال ۸۱ تاکنون این سوال پیش می آید که چرا برخی ها اصرار دارند از قطار انقلاب پیاده شوند و جزو ریزشهای انقلاب محسوب گردن
این شعر که در مدح امام رضا (ع) است که در مجموعه جنگ اشعار آمده است.
چو بر گرفت ز تارک سپهرِ زرّین تاج
زمانه مشک ختن ریخت بر صحیفه عاج
به شکلِ عارض خوبانِ ماه چهره نمود
رخ نجوم ثوابت ز طرّه شب داج
ز ظلمت شب مشکین ذوابه ره گم کرد
فراز چرخ سبک سیر کوکب وهاج
جهان به عادت معهود از شب شبه شکل
گرفت ظلمت اکسون به کسوت دیباج
پس از نقابت خورشیدِ، سیم سیما شب
گرفت بام و درِ چرخ چنبری در ساج
امیر کشور زنگ از کمین برون آمد
به عزم آنکه
گروه معارف و مناسبتهای رادیو ایران تقدیم میکند.
به افق آفتاب
با نام ِ خدای ِ بزرگ آغاز میکنیم برنامه ای دیگه از افق آفتاب رُ و خدمت ِ همه شما عزیزان عرض ِ سلام و وقت بخیر داریم.
در روزی از روزهای ِ خوب ِ خدا و در آستانه فرصت ِ گفتگوی ِ با پروردگار ِ عالم و ادای ِ نماز ، به امید ِ بسیار به رحمت ِ لایزال ِ الهی دل به یاد و نام ِ او میسپاریم و ایمان داریم که خدای ِ بزرگ بندگانش رُ بیسار دوست داره و مشتاق ِ شنیدنه حرفهای ِ اونهاست.
خدایی که از اون بهتر و
باز این چه شورش است که در خلق عالم استباز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم استباز این چه رستخیز عظیم است کز زمینبی نفخ صور خاسته تا عرش اعظم استاین صبح تیره باز دمید از کجا کزوکار جهان و خلق جهان جمله در هم استگویا طلوع میکند از مغرب آفتابکاشوب در تمامی ذرات عالم استگر خوانمش قیامت دنیا بعید نیستاین رستخیز عام که نامش محرم است(محتشم کاشانی)
فرض بفرمایید که در یک نقطهاى از دنیا یک نفر کشته میشود، بلکه گاهى یک حیوان کشته میشود، جنجال به پا میکن
اشعار زیر از قصاید سید قطب الدین حسین میرحاج گنابادی متخلص به آنسی می باشد. وی از شاعران و مشاهیر شهرستان گناباد است.
این شعر که در مدح امام رضا (ع) است که در مجموعه جنگ اشعار آمده است.
چو بر گرفت ز تارک سپهرِ زرّین تاج
زمانه مشک ختن ریخت بر صحیفه عاج
به شکلِ عارض خوبانِ ماه چهره نمود
رخ نجوم ثوابت ز طرّه شب داج
ز ظلمت شب مشکین ذوابه ره گم کرد
فراز چرخ سبک سیر کوکب وهاج
جهان به عادت معهود از شب شبه شکل
گرفت ظلمت اکسون به کسوت دیب
دستورالعملهای
علامه سید علی قاضی برای بهرهمندی بهتر از ماههای پر فضیلت:
ماه
رجب، مقدمهای است برای حضور در میهمانی بزرگ خداوند! و برای برخورداری از روحیه و
شرایطی مناسب در این میهمانی لازم است خود را آماده کنیم. بنابراین داشتن یک برنامه
خوب و کامل میتواند کمک شایانی به هر عاشق و بنده مشتاق طریق
الهی کند.آیتالله علامه سید علی آقا قاضی، از جمله عارفان و سالکانی
است که توجه به رفتارها و دستورات او میتواند برای ما راهگشا باشد
علیاکبر رائفیپور کیست؟ شما یا او را میشناسید یا نه. اگر جزو آن دسته باشید که او را نمیشناسید، با حداقل دو دسته یا دو نوع تعریف مواجه خواهید شد. من اینجا قصد ندارم به معرفی او بپردازم. در همین حد بدانیم که او سخنران مذهبی-مهدوی-سیاسی جوانی است که مدتهاست در موضوعات مختلف و متنوع و حساسیتبرانگیز، سخنرانیهای متعدد انجام میدهد و مطالبی بعضاً جنجالی را مطرح میکند. او موافقان و طرفداران سرسخت و همچنین مخالفان و دشمنان سرسختی دارد. چر
باز این چه شورش است که در خلق عالم استباز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم استباز این چه رستخیز عظیم است کز زمینبی نفخ صور خاسته تا عرش اعظم استاین صبح تیره باز دمید از کجا کزوکار جهان و خلق جهان جمله در هم استگویا طلوع میکند از مغرب آفتابکاشوب در تمامی ذرات عالم استگر خوانمش قیامت دنیا بعید نیستاین رستخیز عام که نامش محرم است(محتشم کاشانی)
فرض بفرمایید که در یک نقطهاى از دنیا یک نفر کشته میشود، بلکه گاهى یک حیوان کشته میشود، جنجال به پا میکن
باز این چه شورش است که در خلق عالم استباز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم استباز این چه رستخیز عظیم است کز زمینبی نفخ صور خاسته تا عرش اعظم استاین صبح تیره باز دمید از کجا کزوکار جهان و خلق جهان جمله در هم استگویا طلوع میکند از مغرب آفتابکاشوب در تمامی ذرات عالم استگر خوانمش قیامت دنیا بعید نیستاین رستخیز عام که نامش محرم است(محتشم کاشانی)
فرض بفرمایید که در یک نقطهاى از دنیا یک نفر کشته میشود، بلکه گاهى یک حیوان کشته میشود، جنجال به پا میکن
نه از
کودکی هیچکاکباز و کوبریکدوست و اسپیلبرگشناس بودهام، نه در نوجوانی از اصطلاحات
ماسکه و لانگشات و کلوزآپ سر درمیآوردهام، نه مادرم تهیهکننده و پدرم کارگردان
بوده است، و نه جلوی تلویزیون زاده و در سینما پرورده شدهام. در کل، چندان اهل فیلم
و سینما نبودهام و نیستم؛ اما دیگر آنقدرها درک و هوشم هست که خام هیاهوی
تبلیغات نشوم و بتوانم شاهین را از کلاغ تشخیص بدهم. در فیلمهای امسال جشنوارهی
فیلم فجر، بیمنطقیِ روایتها
برنامه
گروه معارف و مناسبتهای رادیو ایران تقدیم میکند.
***************************************************
به افق آفتاب
*************************************************
به نام ِ خدایی که روزیِ مقدر ِ ما دست ِ اونه
یه روزی ِ بابرکت که میشه باهاش خوب و خوش زندگی کرد.
************************************************
با امید وقت و ایامی خوش خدمت ِ همه شما عرض ِ سلام داریم. عرض ِ سلام و دعای ِ طلب ِ رزقی حلال با برکت از خدا برای ِ همه مردم ِ عالم، که اگه این رزق ِ با برکت نصیبمون بشه. خیلی از گره های ِ زندگیمون باز می
دختری هستم ۱۷ ساله که دو سالی است عشق بی حاصلی عذابم میدهد. عشقی عظیم به یک دختر! بگذارید از اول بگویم. سال اول دبیرستان با وی آشنا شدم از همان اول برایم خاص بود. خیلی دوستش داشتم. اما سعی میکردم کتمان کنم. هر روز و شب بفکرش بودم، تمام دنیا من شده بود. حس میکردم او هم دوستم دارد. باهم صمیمیتر شدیم وقتی کنارم مینشست خیلی ذوق میکردم و احساس و آرامش خوبی داشتم. اسمش قلبم را میلرزاند. خدا میداند به امید دوباره با او بودن تابستان رو چگونه گذ
باز این چه شورش است که در خلق عالم استباز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم استباز این چه رستخیز عظیم است کز زمینبی نفخ صور خاسته تا عرش اعظم استاین صبح تیره باز دمید از کجا کزوکار جهان و خلق جهان جمله در هم استگویا طلوع میکند از مغرب آفتابکاشوب در تمامی ذرات عالم استگر خوانمش قیامت دنیا بعید نیستاین رستخیز عام که نامش محرم است(محتشم کاشانی)
فرض بفرمایید که در یک نقطهاى از دنیا یک نفر کشته میشود، بلکه گاهى یک حیوان کشته میشود، جنجال به پا میکن
باز این چه شورش است که در خلق عالم استباز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم استباز این چه رستخیز عظیم است کز زمینبی نفخ صور خاسته تا عرش اعظم استاین صبح تیره باز دمید از کجا کزوکار جهان و خلق جهان جمله در هم استگویا طلوع میکند از مغرب آفتابکاشوب در تمامی ذرات عالم استگر خوانمش قیامت دنیا بعید نیستاین رستخیز عام که نامش محرم است(محتشم کاشانی)
فرض بفرمایید که در یک نقطهاى از دنیا یک نفر کشته میشود، بلکه گاهى یک حیوان کشته میشود، جنجال به پا میکن
فصل در مفاسد عجب استبدان که عجب خودش بنفسه از مهلکات و موبقات است و ایمان و اعمال انسان را به باد فنا مىدهد و فاسد مىکند. چنانچه راوى سؤال مىکند در این حدیث شریف از عجبى که فاسد مىکند عمل را. امام، علیه السلام، یک درجه آن را عجب در ایمان قرار داده است. و در حدیث سابق شنیدى که عجب از گناه شدیدتر است در درگاه حق تعالى، و از آن جهت مؤمن را مبتلاى به گناه مىفرماید تا ایمن شود از عجب. و رسول اکرم، صلّى اللّه علیه و آله، آن را یکى از مهلکات ق
مهارت های زندگی در مثنوی معنوی مولوی
فرمت فایل : doc
حجم : 388
صفحات : 164
گروه : زبان و ادبیات فارسی
توضیحات محصول :
پایان نامه کارشناسی ارشد (M.A)
رشته زبان و ادبیات فارسی
مهارت های زندگی در مثنوی معنوی مولوی
چکیده:
انسان، همواره برای بهبود کیفیت زندگی و مقابله با مشکلات پیش روی خود و در نهایت رسیدن به کمال وجودیش که همانا هدف خلقت اوست، ناگزیراز به کار بستن مهارت هایی است تا او را در پیمودن این مسیر یاری کند.
عارفان مسلمان توانسته ان
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السلام علیک یا فاطمه الزهراء سلام الله علیها
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة
غدیر؛ نصب جانشین و توجه به مسأله امامت
1.76 مگابایت
دریافت فایل فلش - دریافت کد
فهرست مطالب:
مطلب اول مطلب دوم (اصلی) مطلب سوم (انتخابات و ...)
**************
مطلب اول
برخی کلید واژه ها (بیانات امام خامنه ای)
صوت و ویدئو
خط حزبالله ۲۳۰ | تغییر به نفع مردم
برای دسترسی به آرشیو نشریه میتوانید به
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السلام علیک یا فاطمه الزهراء سلام الله علیها
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة
غدیر؛ نصب جانشین و توجه به مسأله امامت
1.76 مگابایت
دریافت فایل فلش - دریافت کد
فهرست مطالب:
مطلب اول مطلب دوم (اصلی) مطلب سوم (انتخابات و ...)
**************
مطلب اول
برخی کلید واژه ها (بیانات امام خامنه ای)
صوت و ویدئو
خط حزبالله ۲۳۰ | تغییر به نفع مردم
برای دسترسی به آرشیو نشریه میتوانید به
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السلام علیک یا فاطمه الزهراء سلام الله علیها
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة
غدیر؛ نصب جانشین و توجه به مسأله امامت
1.76 مگابایت
دریافت فایل فلش - دریافت کد
فهرست مطالب:
مطلب اول مطلب دوم (اصلی) مطلب سوم (انتخابات و ...)
**************
مطلب اول
برخی کلید واژه ها (بیانات امام خامنه ای)
صوت و ویدئو
خط حزبالله ۲۳۰ | تغییر به نفع مردم
برای دسترسی به آرشیو نشریه میتوانید به
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السلام علیک یا فاطمه الزهراء سلام الله علیها
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة
غدیر؛ نصب جانشین و توجه به مسأله امامت
1.76 مگابایت
دریافت فایل فلش - دریافت کد
فهرست مطالب:
مطلب اول مطلب دوم (اصلی) مطلب سوم (انتخابات و ...)
**************
مطلب اول
برخی کلید واژه ها (بیانات امام خامنه ای)
صوت و ویدئو
خط حزبالله ۲۳۰ | تغییر به نفع مردم
برای دسترسی به آرشیو نشریه میتوانید به
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السلام علیک یا فاطمه الزهراء سلام الله علیها
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة
غدیر؛ نصب جانشین و توجه به مسأله امامت
1.76 مگابایت
دریافت فایل فلش - دریافت کد
فهرست مطالب:
مطلب اول مطلب دوم (اصلی) مطلب سوم (انتخابات و ...)
**************
مطلب اول
برخی کلید واژه ها (بیانات امام خامنه ای)
صوت و ویدئو
خط حزبالله ۲۳۰ | تغییر به نفع مردم
برای دسترسی به آرشیو نشریه میتوانید به
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السلام علیک یا فاطمه الزهراء سلام الله علیها
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة
غدیر؛ نصب جانشین و توجه به مسأله امامت
1.76 مگابایت
دریافت فایل فلش - دریافت کد
فهرست مطالب:
مطلب اول مطلب دوم (اصلی) مطلب سوم (انتخابات و ...)
**************
مطلب اول
برخی کلید واژه ها (بیانات امام خامنه ای)
صوت و ویدئو
خط حزبالله ۲۳۰ | تغییر به نفع مردم
برای دسترسی به آرشیو نشریه میتوانید به
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السلام علیک یا فاطمه الزهراء سلام الله علیها
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة
غدیر؛ نصب جانشین و توجه به مسأله امامت
1.76 مگابایت
دریافت فایل فلش - دریافت کد
فهرست مطالب:
مطلب اول مطلب دوم (اصلی) مطلب سوم (انتخابات و ...)
**************
مطلب اول
برخی کلید واژه ها (بیانات امام خامنه ای)
صوت و ویدئو
خط حزبالله ۲۳۰ | تغییر به نفع مردم
برای دسترسی به آرشیو نشریه میتوانید به
مراد از قرون وسطى از قرن چهارم میلادى تا اواسط قرن پانزدهم یعنى 1453 م است. در قرن چهارم، امپراطور روم کنستانتین که مردى بت پرست بود، مسیحى شد و از شمشیر خویش براى رواج مسیحیت استفاده فراوان کرد. با مسیحى شدن او قرون وسطى شروع مى شود و با سقوط روم یعنى آسیاى صغیر قرون وسطى تمام مى شود. (حدود یازده قرن).شروع قرون وسطى از حدود دویست سال قبل از تولد حضرت رسول(ص) شروع مى شود و تا حدود اواخر حمله مغول به ایران ادامه پیدا مى کند و طبعاً قرن هاى سوم و چهار
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السلام علیک یا فاطمه الزهراء سلام الله علیها
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة
غدیر؛ نصب جانشین و توجه به مسأله امامت
1.76 مگابایت
دریافت فایل فلش - دریافت کد
فهرست مطالب:
مطلب اول مطلب دوم (اصلی) مطلب سوم (انتخابات و ...)
**************
مطلب اول
برخی کلید واژه ها (بیانات امام خامنه ای)
صوت و ویدئو
خط حزبالله ۲۳۰ | تغییر به نفع مردم
برای دسترسی به آرشیو نشریه میتوانید به
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السلام علیک یا فاطمه الزهراء سلام الله علیها
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة
غدیر؛ نصب جانشین و توجه به مسأله امامت
1.76 مگابایت
دریافت فایل فلش - دریافت کد
فهرست مطالب:
مطلب اول مطلب دوم (اصلی) مطلب سوم (انتخابات و ...)
**************
مطلب اول
برخی کلید واژه ها (بیانات امام خامنه ای)
صوت و ویدئو
خط حزبالله ۲۳۰ | تغییر به نفع مردم
برای دسترسی به آرشیو نشریه میتوانید به
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السلام علیک یا فاطمه الزهراء سلام الله علیها
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة
غدیر؛ نصب جانشین و توجه به مسأله امامت
1.76 مگابایت
دریافت فایل فلش - دریافت کد
فهرست مطالب:
مطلب اول مطلب دوم (اصلی) مطلب سوم (انتخابات و ...)
**************
مطلب اول
برخی کلید واژه ها (بیانات امام خامنه ای)
صوت و ویدئو
خط حزبالله ۲۳۰ | تغییر به نفع مردم
برای دسترسی به آرشیو نشریه میتوانید به
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السلام علیک یا فاطمه الزهراء سلام الله علیها
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة
غدیر؛ نصب جانشین و توجه به مسأله امامت
1.76 مگابایت
دریافت فایل فلش - دریافت کد
فهرست مطالب:
مطلب اول مطلب دوم (اصلی) مطلب سوم (انتخابات و ...)
**************
مطلب اول
برخی کلید واژه ها (بیانات امام خامنه ای)
صوت و ویدئو
خط حزبالله ۲۳۰ | تغییر به نفع مردم
برای دسترسی به آرشیو نشریه میتوانید به
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السلام علیک یا فاطمه الزهراء سلام الله علیها
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة
غدیر؛ نصب جانشین و توجه به مسأله امامت
1.76 مگابایت
دریافت فایل فلش - دریافت کد
فهرست مطالب:
مطلب اول مطلب دوم (اصلی) مطلب سوم (انتخابات و ...)
**************
مطلب اول
برخی کلید واژه ها (بیانات امام خامنه ای)
صوت و ویدئو
خط حزبالله ۲۳۰ | تغییر به نفع مردم
برای دسترسی به آرشیو نشریه میتوانید به
پرسش و پاسخ:
سؤال:
چرا استعفای روحانی، به مصلحت نیست؟
پاسخ: چون طبق نقشه ضدّ امنیتی دشمن، کشور دچار بیثباتی میشود!
پس از اغتشاشات آبان ماه که به بهانه ی گرانی و سهمیه بندی بنزین اتفاق افتاد، برخی اصلاح طلبان ضمن انتقاد از عملکرد دولت، مسأله ی استعفای روحانی را مطرح کردند، به گونه ای که در حدود یک ماهه ی اخیر، بحث استعفای رئیس جمهور به افکار عمومی نیز سرایت کرده و بخشی از مردم هم به جهت نارضایتی بی سابقه و شدیدی که از این دولت دارند،
ننگ است سایه را ز من و همرهی من
گه زان به پیش میرود و گاه از قفا
در لرزه همچو بحرم و در ناله همچو رود
درعجز چون نسیمم و در ضعف چون صبا
بیخواب چون ستاره و بیمار چون هلال
دمسرد چون صباح و سیه بخت چون مسا
سرگشته همچو آبم و آواره همچو باد
لتخواره همچوخاکم و گردنده چون هوا
انجم ز آتش دل من میبرد فروغ
گردون ز آب دیده به رویم کند شنا
اکنون به دردمندی من نیست هیچ کس
اکنون به نامرادی من نیست هیچ جا
میسازدم زمانه ناساز
اشعار زیر از قصاید سید قطب الدین حسین میرحاج گنابادی متخلص به آنسی می باشد. وی از شاعران و مشاهیر شهرستان گناباد است. آنسی این بیت ها را در مدح رسول اکرم (ص) سروده است که در مجموعه جنگ اشعار آمده است.
تا کی ز دورِ چرخ در این دیر دیرپا
باشد به سانِ دایره نی سر مرا نه پا
سوراخ گشته است ز گرداب سینهام
در موج بحرِ حادثه بیگانه ز آشنا
کس را هوای صحبت من نیست در جهان
چون رعد در فغانم و چون ابر در بکا
ننگ است سایه را ز من و همرهی من
گ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السلام علیک یا فاطمه الزهراء سلام الله علیها
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة
غدیر؛ نصب جانشین و توجه به مسأله امامت
1.76 مگابایت
دریافت فایل فلش - دریافت کد
فهرست مطالب:
مطلب اول مطلب دوم (اصلی) مطلب سوم (انتخابات و ...)
**************
مطلب اول
برخی کلید واژه ها (بیانات امام خامنه ای)
صوت و ویدئو
خط حزبالله ۲۳۰ | تغییر به نفع مردم
برای دسترسی به آرشیو نشریه میتوانید به
بسم الله الرحمن الرحیم
انّما المومنون الّذین آمنوا بالله و رسوله ثم لم یرتابوا و جاهدوا باموالهم و انفسهم فی سبیل الله اولئک هم الصّادقون
همانا مؤمنان واقعی آنانند که به خدا و رسول او ایمان دارند و بعد از آن هیچ شک و ریبی در دل وارد نساختند و در راه خدا به مال و جانشان جهاد کردند اینان به حقیقت راستگویان هستند.[قرآن کریم]
پروردگارا توفیق شهادت در راهت و دوری از معصیت و نیّت راست و پاک به همهی ما عنایت فرما، خدایا پایان عمرم را به شهادت خ
در باب سقراط هر چه انسان سخن بگوید، در واقع، کم گفته است. سقراط فقط یک متفکر نبوده است که فقط در تاریخ فلسفه بخواهند از او نام ببرند; بلکه یک انسان به معناى واقع، بزرگ بوده است
در باب چهره ظاهرى سقراط گفته شده است که وى بسیار کریه المنظر و زشت بوده است، حتى مجسمه اى که از او باقى است و کمى بعد از وفات او این مجسمه را تراشیده اند و هنوز هم باقى است، این مجسمه یک انسان بسیار زشت را نشان مى دهد، یک انسان آبله رو با بینى فروکوفته و چشمان درشت و در عین
در باب سقراط هر چه انسان سخن بگوید، در واقع، کم گفته است. سقراط فقط یک متفکر نبوده است که فقط در تاریخ فلسفه بخواهند از او نام ببرند; بلکه یک انسان به معناى واقع، بزرگ بوده است
در باب چهره ظاهرى سقراط گفته شده است که وى بسیار کریه المنظر و زشت بوده است، حتى مجسمه اى که از او باقى است و کمى بعد از وفات او این مجسمه را تراشیده اند و هنوز هم باقى است، این مجسمه یک انسان بسیار زشت را نشان مى دهد، یک انسان آبله رو با بینى فروکوفته و چشمان درشت و در عین
افلاطون با توجه به تربیت خانوادگى اش سعى داشت به عرصه سیاست وارد شود و یک رجل سیاسى شود ولى پس 226 افلاطون از محاکمه سقراط، سیاست را عرصه پر خطرى دید و عملا خویش را از صحنه سیاست کنار کشید. به نظر مى آید تمامى آرا و افکار او نشان دهنده مقاصد سیاسى وى است; یعنى او یک نظریه پرداز سیاسى است، گرچه در عمل سیاسى نبود.
آنچه از آثار افلاطون باقى مانده است، به صورت مکالمه است. این گفتگوها از لحاظ هنرى هم بسیار ارزشمند است و تنها ارزش فلسفى ندارند. روش افلا
هتل لوکس
هتل لوکس
معرفی بهترین هتل های لوکس با امکاناتی بی نظیر شامل رستوران با غذاهای عالی و بهترین اراعه خدمات از جمله اینترنت پر سرعت با مجوز رسمی از کشور ترکیه ( استانبول )
طـــبق ایــــن تـــوافـــق کـــه در 19 اکــــتبـــر و بــــا نظـــارت ایــــران و مـــصر مــــیان تـــرکیــه و ســـوریـــه امــــضاء شـــد، دو کشــــور مـــتعـــهد شدنــــد از ورود گــــروههــــای تـــروریـــستـــی بـــه خــــاک یــــکدیـــــگر جــــلوگ
درباره این سایت